Acerca de

Crayons

סימני מסחר

סימני מסחר משמשים כדי לשייך מוצר או שירות לבעל הסימן – לדוגמא לקשר בין מוצר ליצרן שלו. מכיוון שאנחנו חיים בעולם של מותגים – ישנה חשיבות מסחרית רבה בהגנת מותגים – ובמניעת הטעיה של צרכנים לגבי מקור הסחורות או השירותים. 

סימן מסחר יכול להיות רשום ויכול להיות לא רשום. סימני מסחר רשומים עוברים הליך רישום אצל רשם סימני המסחר ונחשבים קלים יותר להגנה מאשר סימני מסחר לא רשומים.  עם זאת – קיימים סימני מסחר מוכרים היטב (כגון קוקה-קולה, שאנל ודומיהם) אשר מקבלים הגנה מאוד נרחבת (גם ללא רישום) – מכוח המוניטין הכרוך בהם.  

סימן מסחר יכול לכלול טקסט, ציורים, צלילים, וצבעים., יכול להיות דו-ממדי או תלת ממדי.

בקשה לסימן מסחרי מוגשת תוך פירוט של סוגי הסחורות או השירותים הרלוונטיים לסימן. ישנו מגוון רחב של סוגי סחורות. מגוון רחב זה מאפשר רישום של אותו סימן מסחר- עבור בעלי סימן מסחר שונים – בתחומים שונים. דוגמאות לסוגי סחורות כוללים תוכנו מחשב, מוצרים כימיים, מוצרים רפואיים,  מתכות, כלי עבודה, כלי רכב, כלי מגינה, רהיטים, דברי הלבשה, מזון, ומשקאות.

על מנת שלא לנצל לרעה את רישום סימני המסחר – על מבקש סימן המסחר לעשות שימוש בסימן המסחר (בסוג הסחורות עליו הוא מנסה להגן) או להיות בעל כוונה לשימוש בסימן המסחר. ניתן למחוק סימן מסחר רשום את בעל הסימן לא עשה בו שימוש עסקי בתום לב במשך שנתיים.

תוקף סימן מסחר הוא עשר שנים מיום רישומו – אולם ניתן להאריך את הרישום (כל פעם לתקופה של עשור) – כל עוד ישנו שימוש מסחרי בתום לב בסימן.

על מנת להתקבל – סימן מסחר רשום חייב להיות בעל אופי מבחין – עליו להבחין בין המוצר עליו רוצים להגן למוצרים של אחרים. קל יותר לרשום סימני מסחר מומצאים או כאלה שאין קשר בינן לבין המוצר (לדוגמא APPLE למחשבים) מאשר לרשום סימן מסחר שמתאר את המוצר או את תכונות המוצר.  האופי המבחין נבחן לאור קהל הצרכנים של המוצר – סכנת ההטעיה גדולה יותר במוצרים שעלותם קטנה יחסית והמיועדים לקהל הרחב (לדוגמא - מוצרי מזון הנקנים בסופרמרקט) – מאשר במוצרים טכנולוגיים יקרים הנרכשים על ידי בעלי מקצוע מומחים (לדוגמא מיקרוסקופ אלקטרוני הנקנה על ידי מדענים).

משרדנו מתמחה בליווי סטארטאפים בנושאי סימני מסחר וקניין רוחני 

מוזמנים להשאיר הודעה וניצור קשר בהקדם.

מחכים ללוות אתכם מרגע הרעיון וכל הדרך בהתפתחותו.

רכס פטנטים - כשאלגנטיות פוגשת טכנולוגיה.